Lagleder barnefotballen, de yngste
LAGLEDERINSTRUKS BARNEFOTBALLEN 6-7 ÅR
Lagleder er sitt lags administrative leder og skal utføre lagets administrative funksjoner. Herunder:
- Sammen med trener, og foreldrekontakt, tilrettelegge lagets sesong med treninger og kamper (gjennomføres som turneringer) og evt andre sammenkomster laget ønsker å gjennomføre (kick off, sommeravslutning, høstavslutning).
- Alt seriespill gjennomføres som turneringer over helgedag. Oppsettet kommer fra kretsen og lagene er automatisk påmeldt alle turneringer. Gi beskjed til arrangør senest 7 dager før turneringstart om det er noen forandringer. Det kan meldes på færre eller flere lag, dere kan også velge å ikke delta, men arrangør må som sagt få beskjed om det.
- Sørge for drakter, utstyr til trening og førstehjelpsutstyr. Sørge for kontroll og oversikt over tildelte drakter ved å kvittere ut og inn draktene via klubbens materialansvarlig. Klubben har egen materiellansvarlig om det trengs mer utstyr til laget.
- NB Sjekk at garderobene og området dere har benyttet er presentabelt for de som kommer etterpå.
- Samordne for transport.
- Fortløpende informere laget og foresatte om lagets aktiviteter.
- Sørge for til enhver tid oppdaterte lagslister i Rubic laget mitt, dette gir grunnlag for adresser til fakturering. Klubben ved regnskap@vangfl.no kan gi tilgang til Rubic og lagleder må oppdatere ved endringer blant spillerne.
- Vang FL vil følge opp at medlemskap og kontingenter blir betalt, lagleder hjelper til ved behov for sjekk av emailadresser og bostedsadresse til foresatt(e).
- Arrangere foreldremøter i samarbeid med trenere. Representant fra styret ønsker alltid å være med. Ved planlagte møter på Grendehuset, kontakt: utleie@vangfl.no
- Delta på lagledermøter i utvalg yngres. Evt avklare med foreldrekontakt hvem som møter. Er ønskelig med en representant pr lag / årgang. Trener kan også møte om lagleder og foreldrekontakt ikke kan.
- Lagskontoer må opprettes i regi av Vang FL. Du kontakter regnskap@vangfl.no som kan hjelpe deg videre.
Vedlegg
LAGLEDERINSTRUKS BARNEFOTBALLEN 5`er og 7`er
LAGLEDERINSTRUKS BARNEFOTBALLEN 6-7 ÅR
Lagleder er sitt lags administrative leder og skal utføre lagets administrative funksjoner. Herunder:
- Sammen med trener, og foreldrekontakt, tilrettelegge lagets sesong med treninger og kamper (inkludert treningskamper), turnering(er) og evt andre sammenkomster laget ønsker å gjennomføre (kick off, sommeravslutning, høstavslutning).
- Avtale og fastsette seriekamper. Gi beskjed til motstanderlag senest 8 dager før om tid og sted. Kretsen fastsetter hvilke dager lagene skal ha kamper. Vang FL setter opp tidspunkt for kampene 2 uker før kamp, informasjon finner du i appen: Rubic laget mitt. Evt flytting av kamper avklares mellom begge lag, og leder for anlegg i Vang FL (se hjemmesiden www.vangfl.no).
- Ta kontakt med dommer før kamp. Det settes opp domer for alle kamper. Følg opp dommerne i forkant så du vet de kommer.
- Sørge for at banen er klar, drakter, utstyr for oppvarming og førstehjelpsutstyr. Klargjøring av baner er å få satt på plass riktige mål, fjerne mål som står i veien og merke opp bana ved 5`er fotball med konuser for å smale inn bana. Sørge for kontroll og oversikt over tildelte drakter ved å kvittere ut og inn draktene via klubbens materialansvarlig. Klubben har egen materiellansvarlig om du trenger mer utstyr til laget (se hjemmesiden www.vangfl.no).
- NB Sjekk garderobene og området dere har benyttet er presentabelt for de som kommer etterpå.
- Samordne for transport til bortekamper.
- Informere laget og foresatte om lagets aktiviteter.
- Sørge for til enhver tid oppdaterte lagslister i Rubic laget mitt, dette gir grunnlag for adresser til fakturering. Klubben ved regnskap@vangfl.no kan gi tilgang til Rubic og lagleder må oppdatere ved endringer blant spillerne.
- Vang FL vil følge opp at medlemskap og kontingenter blir betalt, lagleder hjelper til ved behov for sjekk av emailadresser og bostedsadresse til foresatt(e).
- For 5`er og 7`er fotball skal alle resultater registreres på eget skjema (se vedlegg 1). Disse resultatene brukes for å jevne serieoppsettet neste halvår. Ved store differanser (tap og seier) så meld ifra til leder yngres, da kan vi sammen ta grep om dette. Frist er 20 juni og 10 oktober. Ferdig utfylt skjema sendes leder yngres (se hjemmesiden www.vangfl.no).
- Arrangere foreldremøter i samarbeid med trenere. Representant fra styret ønsker alltid å være med. Ved planlagte møter på Grendehuset, kontakt: utleie@vangfl.no
- Delta på lagledermøter i utvalg yngres. Evt avklare med foreldrekontakt hvem som møter. Er ønskelig med en representant pr lag/årgang. Trener kan og møte om lagleder og foreldrekontakt ikke kan.
- Lagskontoer må opprettes i regi av Vang FL. Du kontakter regnskap@vangfl.no som kan hjelpe deg videre.
Vedlegg
Lagleder ungdomsfotballen
LAGLEDERINSTRUKS UNGDOMSFOTBALLEN
Lagleder er sitt lags administrative leder og skal utføre lagets administrative funksjoner. Herunder:
- Sammen med trener, og foreldrekontakt, tilrettelegge lagets sesong med treninger og kamper (inkludert treningskamper), turnering(er) og evt andre sammenkomster laget ønsker å gjennomføre (kick off, sommeravslutning, høstavslutning).
- Kretsen setter opp kampene og sender ut til lagene, kun ved evt flytting av kamp du må kontakte motstander. Ved flytting av kamp her må krets varsles, da sender du mail til kretsen. Videre må baneansvarlig i Vang FL varsles så kampprogrammet oppdateres. Er du ansvarlig for dommer selv, må du varsle han/hun også. Du må på kretsen sin hjemmeside og finne kontaktinformasjon til serieansvarlig.
- Kretsen setter opp dommere for alle 11`er kamper og 9`er i første divisjon. Resterende 9`er må du som lagleder skaffe selv. Klubben har noen egne dommere som kan hjelpe til. Oversikten finnes på hjemmesiden, evt spør sportslig leder eller dommeransvarlig i klubben (se hjemmesiden www.vangfl.no).
- Alle spillere fra 12 år og oppover skal registreres i FIKS. Send liste over lagets spillere til sportsutvalg@vangfl.no, så registrerer de spillerne inn på laget. Hvis det kommer nye, eller noen slutter i løpet av sesongen meldes dette inn fortløpende. Ved overgang fra en annen klubb må lagleder sørge for at spiller og foresatte fyller ut samtykkeskjema. Dette skal enten skannes inn som PDF og sendes til sportsutvalg@vangfl.no, eller så kan originalen leveres i posthylla på Vangbana.
- Før hver kamp må du legge inn laget i FIKS, inkludert innbyttere. Her trenger du tilgang, kontakt leder yngres (se hjemmesiden). Du har til 24 timer før kamp å legge inn lag før siden stenges og du må fylle ut for hånd. Dette må du gjøre for både hjemme og bortekamper. Du må ta utskrift og bringe med til kamp hvor begge lag skriver under, samt dommer (opplæring vil bli gitt). Bli enig med dommer hvem som legger inn sluttresultatet (gjøres evt av lagleder med hjemmebane).
- Sørge for at banen er klar, drakter, utstyr for oppvarming og førstehjelpsutstyr. Klargjøring av baner er å få satt på plass riktige mål, fjerne mål som står i veien og merke opp bana ved 5`er fotball med konuser for å smale inn bana. Sørge for kontroll og oversikt over tildelte drakter ved å kvittere ut og inn draktene via klubbens materialansvarlig. Klubben har egen materiellansvarlig om du trenger mer utstyr til laget (se hjemmesiden).
- NB Sjekk garderobene og området dere har benyttet er presentabelt for de som kommer etterpå.
- Samordne for transport til bortekamper.
- Informere laget og foresatte om lagets aktiviteter.
- Vang FL vil følge opp at medlemskap og kontingenter blir betalt, lagleder hjelper til ved behov for sjekk av emailadresser og bostedsadresse til foresatt(e).
- Arrangere foreldremøter i samarbeid med trenere. Representant fra styret ønsker alltid å være med på møtene. Ved planlagte møter på Grendehuset, kontakt: utleie@vangfl.no
- Delta på lagledermøter i utvalg yngres. Evt avklare med foreldrekontakt hvem som møter. Er ønskelig med en representant pr lag / årgang. Trener kan også møte.
- Lagskontoer må opprettes i regi av Vang FL. Du kontakter regnskap@vangfl.no som kan hjelpe deg videre.